dimarts, 16 d’abril del 2013

70 anys del Petit Príncep.

La meva col·lecció actual.



















L'abril de 2009, mentre remenava per una llibreria a Split (Croàcia) en veure un Mali Princ, vaig decidir comprar-lo i iniciar llavors la meva col·lecció particular. La faria de Petit Príncep d'arreu del món. És un conte que sempre m'havia agradat molt, i que malgrat passin els anys, les seves reflexions segueixen sent vigents. M'agrada que sovint em recordin que és important pensar una mica més com a infants i no complicar-nos tant com a adults. 
A partir d'aquell dia, han estat moltes les persones que han pensat amb mi i amb el Petit mentre exploràven altres països (com fa el Petit Príncep amb els planetes).
A tots vosaltres us vull donar les gràcies, sobretot al Miquel per què me n'ha portat un munt de tots els seus viatges, al Ramon i la Glò, al Joan Lluís, a l'altre Miquel, al Narcís, a la Gemma, a l'Enric i a la Teresa que em va regalar el més maco i en un dia molt especial. 
Dissabte, 13 d'abril, es van complir 70 anys de la primera edició del Petit Príncep, va ser a Nova York, i no a França, d'on era Saint-Exupéry. 
Avui, he anat a mirar la data de la compra del primer llibre amb que vaig iniciar la col·lecció i, curiosament, aquell primer exemplar el vaig comprar un 13 d'abril. Casualitats o coses que passen quan han de passar?

Com recita el subtítol d'aquest blog, recordeu: "Totes les persones grans han començat ésent nens (però n'hi ha poques que se'n recordin)