diumenge, 31 de maig del 2015

Una setmana després, uns mesos fantàstics!

Avui fa just una setmana de les eleccions municipals. Aquesta vegada hi he tingut un paper que per mi ha estat especialíssim i amb el que he gaudit, après i compartit sensacions magnífiques. 
Fa uns mesos, al gener, em van proposar dirigir una mica la campanya de les eleccions municipals a la Seu, la meva resposta va ser immediatament que sí. Sempre m’ha agradat això de dirigir i coordinar, la meva situació personal i professional m’ho permetia ja que disposava de suficient temps, i era una forma diferent de col·laborar amb ERC, des de darrera, a segona fila, que sincerament crec que és des d’on treballo millor i sóc més eficaç i eficient.
Des d’aquell moment vam començar a reunir-nos amb les persones que encapçalarien la candidatura d’una forma més freqüent, especialment amb l’alcaldable per tal de fer una anàlisi de la nostra situació, dissenyar quin tipus de campanya fer, marcar-nos uns objectius, definir estratègies, etc. Vam anar fent feina a poc a poc amb reunions setmanals, fins que la periodicitat va anar augmentant. Diferents membres d’ERC portaven ja més d’un any reunint-se amb gent, associacions, clubs, i col·lectius de la Seu per tal de redactar un programa que realment reflectís demandes i necessitats de la ciutadania de la Seu.
Els darrers dos mesos, la feina ha estat més intensa i creixent a passos accelerats. Redacció i selecció de propostes, disseny de programa, de cartells, vídeos, organització d’actes, relació amb la premsa, difusió a les xarxes, tràmits legals al jutjat i un munt de qüestions més que fins ara desconeixia.
Diumenge passat, finalment va arribar la jornada electoral i els resultats van ser més que satisfactoris. El nostre objectiu era millorar els resultats, i vam fer-ho amb escreix, passant d’un a tres regidors al consistori i duplicant el número de vots. La sensació de la feina ben feta sempre és molt gratificant.

I ara unes consideracions temàtiques.

La candidatura. La d’ERC ha estat una una llista totalment renovada, amb gran nombre d’independents. Els hem fet pencar de valent, però sempre disposats per al que calgui, a apostar fermament per l’equip i aportar tot allò millor que té cadascú. Des d’aquí moltes gràcies perquè m’heu deixat “manar-vos” i a sobre m’heu fet cas! És molt fàcil dirigir un equip que està disposat a totes.

La militància. Agrair la col·laboració de tothom qui forma el partit. Les vostres aportacions, consells, els anys d’experiència, tot ha estat ben rebut i entre tots hem pogut fer la millor feina.

Els altres partits. Poc ens hem fixat en ells, la veritat. Hem volgut fer una campanya centrada en nosaltres i en les nostres propostes, fugint de la crítica estèril cap als demés. No ens agraden els atacs ni mirar al passat, hem volgut ser positius i mirar endavant, el futur de la Seu.

Els resultats. Com ja he dit abans, el nostre més que satisfactori. Contentíssims i agraïts! Sobre CiU, passar de 8 a 7 era previsible, tot i que jo els mantenia el 8 fins el dia que vaig assistir al seu acte final, on vaig veure-ho clar. Sobre Compromís (PSC-Progrés), sorprenent. No negaré que no sóc objectiva amb aquest partit, així que, jo els en desitjava 4 i em vaig equivocar de ple, van mantenir-se en els 6 regidors. Sobre la CUP, contenta. Es mereixen entrar al consistori i una nova força independentista i d’esquerres a l’ajuntament estic convençuda que farà bona feina, per la Seu i pel país. Sobre Entesa (Iniciativa), també previsible, feia mesos que els posava un zero. A la gent no els sol agradar les mitges tintes i indefinició. Sobre el PP, quedar-se fora del consistori ha permès fer història a la Seu, excloent del Ple a una força de dretes, feixista i de dubtosa pràctica democràtica, per mi, el millor dels resultats! Sobre Si, crec que presentar-se va ser un greu error, legítim i amb tot el dret, però un gran error per l’independentisme.

La premsa. Els hem fet anar entre tots de corcoll. Nosaltres ens hem sentit molt ben tractats pels mitjans, en especial els locals. La difusió als mitjans del territori ha estat bona, assistint a convocatòries i publicant les informacions que els hem fet arribar. Sempre n’hi ha que ho haguessin pogut fer millor, però no esmercem esforços picant a ferro fred. Els periodistes de la Seu són propers i divertits, he rigut força aquest dies amb ells. I segur que ells ho han fet encara més de nosaltres! Moltes gràcies.

La ciutadania. El vostre recolzament ha estat essencial. No només emetent el vostre vot com a electors diumenge, sinó per totes aquelles converses que hem establert amb vosaltres pels diferents canals. Reunions, trobades, xarxes socials, a peu de carrer... Sou el nostre motiu.

El país. La construcció d’aquest nou país comença des dels municipis, i l’assoliment de la república a través dels nous pobles i noves ciutats. Ho farem!

En definitivia, que m'ho he passat genial!