dimarts, 4 de març del 2008

Lleida decideix: ERC o PP


El 9 de març, PP i ERC es disputen l'únic escó que està en joc a Lleida.

L'any 2004 Lleida i Girona es van convertir en les úniques demarcacions de l'Estat sense representació del PP. L'increment de vots d'ERC va fer possible que la dreta espanyola no tingués cap diputat a les nostres comarques.

La circumscripció de Lleida elegeix 4 diputats. L'estabilitat del vot fa preveure pocs canvis i a hores d'ara es pot dir que ja hi ha 3 diputats atribuïts: 2 pel PSC i 1 per CiU. A Lleida, el 9 de març només està en joc el quart diputat i se'l disputen només Esquerra i PP.

Entre el PP i ERC el partit que obtingui un sol vot més que l'altre aconseguirà l'escó que està en joc. Els lleidatans han de triar entr el partit català hereu de Macià i Companys, o la dreta espanyola més conservadora que mai.

CADA VOT COMPTA. ERC O PP ?

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Està clar que, amb el poc cap que tens, si haguessis nascut a madrid i amb pares castellans, les dretes espanyoles també t'haguessin acollit als seus partits sabent que defensaries l'espanya unida i evidentment estaries en contra dels catalans. Ets una titella, ben pagada, però titella.

Mireia ha dit...

Bones anònim,

A qui et dirigeixes?
Espero que no pas a mi,perquè;
1- No saps pas on jo vaig nèixer.
2- No saps pas d'on son els meus pares.
3- Què saps tu del què hagués pogut passar en una altra situació, o es que potser estàs vinculat/da amb el món de l'esoterisme i lo paranormal? (potser si)

Anònim ha dit...

Es molt fàcil criticar i no deixar el nom,i amagar-te darrere d'un anonimat, però no soc aqui per començar una discussió sense sentit.

Tot llegint el teu últim article m'he adonat d'una cosa que sembla que us baralleu per un plat de llentíes en comptes de reivindicar el que realment creu el partit que té l'herencia més directa de Francesc Macià i Companys. Ben acabades les eleccions, Esquerra ha patit una forta devallada d'escons a Madrid amb les últimes eleccions de l'any 2004... la meva opinió? S'ha anat amb un interés descaradíssim, polítics sortint als medis de comunicació dient sempre la mateixa cantarella, "S'ha de votar ERC o "Esquerra" per tal de que no guanyi el PP".
Quan vaig sentir aquestes paraules del mateix Jordi Ausàs a Lleida, em vaig decepcionar molt, jo soc d'ideología independentista i Esquerra Republicana de Catalunya es el meu referent, però quan veus que el partit que representa que hauría de defensar el que tu creus et decepciona... sincerament no saps que pensar. S'ha de fer uan política més propera a les persones, més propera als sentiments que tenen cadascú, si s'hagués dit: "ERC es el millor per a tots els Catalans i Catalanes" tant com s'ha dit que s'ha de fer fora al PP, crec que ERC hauría guanyat molt més del que va perdre. Companys no va ser executat pel seu interés de fotre fora els partits contraris si no per la seva ideología independentista i pel que creia i si Macià o Companys aixequessin el cap, crec que es tornaríen a fer executar al veure en que s'ha convertit Esquerra Republicana de Catalunya.

Un día m'agradaría militar a ERC, per intentar canviar les coses i el modus operandi del partit, m'agradaria que Catalunya fos Independent o al menys preguntar a totes les catalanes i tots els catalans que es el que volen... Ser lliures o estar acompanyats per un estat que ens ocupa. Es el meu somni, però abans m'agradaría uns dies de reflexió sobre el que t'he dit Mireia, per a mi es molt important.

Atentament, Marc Joanmartí i Santiago

Anònim ha dit...

Hola Mireia benvinguda a Blocaires del Pirineu, si et vols posar en contacte amb nosaltres ho pots fer a blocairesdelpirineu@gmail.com

Anònim ha dit...

ERC o PP? Què no hi ha d'altres partits?

Anònim ha dit...

ERC o PP?
Que no hi ha d'altres opcions polítiques a banda d'aquestes dues?