dilluns, 7 de març del 2011

Jovan Divjak detingut per defensar Sarajevo en ple setge

A finals de setmana passada rebia la notícia de la mà de Trenkalòs, Jovan Divjak havia estat detingut a Viena per les autoritats austríaques, acusat de la mort de 42 soldats serbis en els fets del 3 de maig a Sarajevo. La detenció ve donada per la petició de captura internacional emesa per Sèrbia.
El juliol del 2008, vaig tenir la sort de poder conèixer en Divjak a Sarajevo. Fou una tarda emocionant, primer vam poder gaudir de la companyia i les explicacions de Gervásio Sánchez i, finalment per sorpresa, va aparèixer a la sala en Divjak. De tot el què ens va explicar el que més em va sobtar, o potser agradar, va ser una frase que ens va dir: "M'enfado sovint amb el Jordi perquè sempre us parla només de la guerra i no de la pau". Aquesta frase crec que defineix amb exactitud la voluntat, el tarannà i la forma de ser de'n Jovan Divjak. Ja en aquell moment vaig pensar que era una de les frases més intel.ligents que havia sentit mai, i més en el context en el que ens trobàvem. Envoltats de testimonis de la guerra, i senyals de les més flagrants injustícies aquelles paraules es van clavar en el meu cervell i sempre més m'han acompanyat.
Aquest estiu passat, vam tornar a coincidir a Sarajevo, una vegada més també de la mà de Trenkalòs, aquesta vegada vam poder visitar les instal.lacions de la seva Fundació, Obrazovanje gradi BiH (Reconstruïm Bòsnia amb l'Educació), des de la qual dedica temps i esforços a procurar a infants i joves  l'accés als estudis i l'educació. Com no, també vam compartir una bona rakja al jardí de la seu de la fundació.
Sembla ser que Serbia, sol.licita una moneda de canvi per entregar en Ratko Mladic, i qui millor que un heroi? Un heroi d'orígen serbi que defensà les vides dels sarajevites durant el seu setge.
En fi, no sé massa més què us puc explicar, perquè ara mateix, el sentiment de frustració, ràbia i injustícia que m'invaeix, és tant gran que es fa impossible plasmar-ho en unes paraules.

Vidiomose uskoro Jovan Divjak!!!

Us deixo uns enllaços interessants que he trobat, així com algunes fotos amb en Jovan Divjak.

Per saber què ha passat amb en Divjak:




Per saber qui és en Divjak:



Jovan Divjak i Jordi Rodri el Juliol de 2008

Foto de grup amb en Divjak el Juliol de 2008



A la seu de la Fundació Obrazovanje gradi BiH el Juliol de 2010

Foto de grup al jardí de la Fundació Obrazovanje gradi BiH el Juliol de 201


A l'Sprofondo en Divjak ens explica els objectius i el treball de l'entitat.


2 comentaris:

Jordi Rodri ha dit...

Quants recòrds eh Mireia...
Felicitats pel blog. A mi ja no m'acollona res, però m'has fotut els pels de punta.
Endavant!

Mireia ha dit...

Gràcies Jordi!
Si l'acció de la cara tira endavant igual procuro escapar-me a BCN!