dimarts, 4 d’abril del 2006

Masia Dorada


Dilluns, 5:00 h, sona el despertador, bé el mòbil. Dutxa, cafè amb llet i 187 km m'esperen fins a Salou. Pel camí trobo un accident, Mossos d'Esquadra, Bombers, Ambulància i lluny de la carretera... un cotxe totalment xafat! Buff.... però que ha fet??? Ni idea, en una gran recta entre Agramunt i Tàrrega, suposo que devia anar a 1000. Bé, per sort no afecta a la circulació, la carretera està neta i puc continuar sense aturar-me. Poc abans de les 8 arribo a Salou, Masia Dorada. La Judit, la coordinadora està en marxa, ja fa estona que prepara activitats, en Saíd rega el pati, i la Nati ja té en marxa la cuina per oferir-nos un bon esmorzar, la Míriam i la Sarima acaben els últims retocs de neteja i es que... avui cap a les 10 arriba el primer grup! 105 nois i noies de Tortosa, passaran 2 dies fent crèdit de Síntesi. Buff.... tinc l'estómac fatal, no puc esmorzar...
-Natí només cafè
-Soooooooooolo?????????? Ni hablar!!!
-Bueno, con leche y azucar.
-Chica come algo que luego te nos caes!

Je, je, la Nati, la cuinera, que maca, és una mama. M'ha mimat tant aquestes setmanes. Tant que la operació biquini se n'ha anat en orris.

Les 9, d'aqui 20 minuts arriben 2 monitors que he d'anar a buscar a l'estació de tren, agafo el cotxe, surto de la casa i.... què passa? un embús, l'entrada a Salou està totalment colapsada, i es que arriba l'estiu, hi ha obres per arreu... A poc a poc vaig avançant, rebo una trucada, és la meva cap donant-me ànims i sort per la obertura, al penjar veig que tinc un SMS de les 8'30h , una monitora que diu textualment " hola, soc la Silvia, que a la pròxima estació em baixo i torno a BCN, la meva germana s'ha posat de part i me'n vaig a l'hospital, ja et trucare" Flipo! enmig d'un embús decideixo posar-me a riure i trucar a la Judit, li explico i es posa histèrica, intentarà trucar a alguna amiga seva per si pot venir a treballar. A i 20 en punt arribo a l'estació, el tren és puntual, arribem junts, recullo al JuanK i anem cap a la casa, ja no hi ha embús de sortida de Salou. L'amiga de la Judit ens podrà venir a ajudar però fins a les 13h res, bé és el millor que hem aconseguit. I la Montse, la quarta monitora ja és a la casa també en ple rendiment.

Les 10'00h, el grup no ha arribat, el nus de l'estómac cada vegada apreta més, tinc la sensació que m'he empassat una corda d'espart. 10'30 h i el grup segueix sense arribar, les 11'00h, sona el telèfon, l'autocar s'ha perdut, els dono les indicacions per arribar i a 2/4 veig apareixer pel camí 2 autocars, ja són aquí! Descarreguen les motxil.les, els monitors distribueixen els grups, i van cadascú a fer les activitats que els toquen, la Judit agafa 2 grups, 50 nens, vaja tela!

Acompanyo als professors a les seves habitacions i els ensenyo la casa, acabem al menjador on els convido a un cafetó mentre els dono la documentació necessària i els explico com es desenvoluparà l'estada. Son tres homes i dues dones, ells molt bé, elles semblen més "punyeteres" sol passar, no sé que ens passa a les dones però....

13'00 h, dinem, arriba la Buri, el menjar boníssim,com era d'esperar, la Judit explica a la Buri com es fan les activitats, i a les 15 h tornen a començar. Mentre els profes dinen, vaig a fer-los una mica la piloteta. La tarda passa i per fí... les 18'30 h, finalitzen les activitats, amb els monitors anem a donar un tomb pels voltants de la casa, lluny dels nens, i preparem el joc de nit, portem ja molta estona preparant-ho i no ens n'acabem de sortir, ens atabalem, es fan les 8, anem a sopar, seguim comentant el joc de nit, no ens acabem d'aclarir i decidim que és massa complicat, és un joc de rol on els nens han de descobrir un enigma, però cadascú de nosaltres ha d'actuar segons unes indicacions i respondre a preguntes que faran els nens segons la coartada que tenim, tot ha de lligar i no ens podem equivocar, per tant, abans de cagar-la decidim canviar-lo. Farem diferents jocs en grup i després una estona de discoteca.

21'30h, comencen els jocs, els profes sopen, i els nens s'ho passen de conya, només fan que riure, arriben els professors i al.lucinen, veuen 2 bultos enmig de la plaça coberts amb una manta cadascun i algú a sota que es va treient les peces de roba que van dient l'altre, és el típic joc de la manta, fem el joc del sastre i el dels animals, i per fi..... disco.....! I quina disco, els posem el CD que vaig grabar jo per la Festa de Cap d'Any de la Seu, triomfa un munt! Es fan les 23'30h i es l'hora de fer silenci.

No puc més, he dormit 2 hores aquesta nit, el dia ha estat molt llarg, em quedo encara una horeta més parlant amb els professors, amb l'equip de cuina, estan tots esgotats, no han parat en tot el dia, bé menys els profes, no han fotut res, només cafès! Amb els monis anem a fer una volteta pel camp de futbol, ens estirem a terra amb una manta, una estona de relax, xerrem, alguns fumes, altres mengen cereals i jo no m'aguanto, l'estómac m'està a punt d'explotar. Cap a 3/4 d'una ens aixequem, pujo cap a la meva habitació, pijama, em prenc un Almax, em rento les dents, poso la ràdio i a dormir... per fí!

Avui a les 8 h sona el despertador, el dia es desenvolupa sobre el previst, a mig matí passo l'enquesta als profes pq valorin l'estada, vaig a Salou a fer alguns encarrecs, demà entra un grup amb una nena celíaca i necessito menjar per ella. 12'50 h, em venen a avisar al despatx, una nena s'ha caigut amb la B.T.T i s'ha fet mal, vaig cap allà, la monitora l'està curant, no és res, però s'ha fotut una tampanada! Té rascades per tot arreu, un cop al front que deu ni dó, quin "xixon", decidim portar-la al C.A.P. de Salou, més val descartar qualsevol cosa i que li desinfectin bé les ferides, aix...... deu meu, pero si ha sigut 20m abans d'entrar a la casa... !Bé, cap a Salou. No ha estat res, tornem a la casa, dinem i comencem les activitats de tarda, a les 5 acaben, els profes em retornen la valoració i.... ESTUPENDA! Buff.... que bé, tracte humà molt bó, direcció molt bona, organització molt bona.... jejje, el que fa a les activitats hi ha de tot però en general bastant bé. Cap a les 16 h escolto el contestador, missatge de la mateixa monitora que ha faltat aquests dos dies,( en teoria vindria dimecres) que no vindrà en tota la setmana, aaaaaaaaaaaaggggggggggg.....!!!!! Parlo amb la Buri, es pot quedar tota la setmana, parlo amb BCN, passem d'ella per setmana santa buscarem un altre moni, ens està torejant. Són le 5, pleguem activitats, repartim berenar, berenem, carreguen motxilles i comiat !!!!!!!!

Marxen els autocars, tot ha sortit bé, monitors, cuina i neteja estan esgotats, i la Mireia.... la Mireia decideix marxar cap a la Seu. Demà a les 11 entren 2 grups més, seran una setantena aproximadament, però demà, demà ja serà un altre dia!

1 comentari:

Jordi ha dit...

ufff
només de llegir aixó em canso, i avui n'estic força... de cansat.
para de fer excursions ieia! que son molts KM cada dia, si mes no, fes-ho pel buga!