dijous, 7 d’abril del 2011

La necessitat de la formació contínua. (Editorial Butlletí Jove - Desembre 2007)

Jo sóc de les que crec que de tot se n'aprèn, i que la formació a la vida de la persona és essencial. No em refereixo en cap cas a l’afany de “titulitis”, que sembla que darrerament tinguem tots. Dubto que siguin els títols els qui creïn la professionalitat de les persones: és important tenir uns estudis, això és clar; però jo em refereixo a la formació continuada, a les ganes i disponibilitat que cadascú, des del lloc de treball que ostenta, mostri envers a aprendre dels altres, a reciclar-se professionalment, a tenir nous àmbits i visions de la tasca que desenvolupa. Durant el passat mes de novembre, les àrees de joventut del Consell Comarcal i de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, hem pogut gaudir de dues jornades/trobades de formació en l’àmbit de joventut, ambdues fora del nostre territori. Això requereix un esforç, a nivell físic, com psicològic, com relacional. Molts podríeu pensar, “si el meu horari es de 8h a 15h, perquè he de dedicar-hi 48 hores i deixar les relacions socials a banda?” Des d’aquí, vull agrair l’esforç que tot l’equip de joventut ha realitzat assistint a les trobades i animar a tots els joves a aprofitar les petites formacions, jornades, activitats, cursos i cursets que cada dia ens cauen a les mans. De ben segur que en algun moment o altre podreu treure’n profit, ni que sigui per establir una conversa.