dijous, 7 d’abril del 2011

Participar de la política

Durant les darreres setmanes i, encara durant unes quantes més, el nostre territori sembla estar envoltat de comicis electorals. Fa tot just 100 dies, nou govern a la Generalitat, recent sortides del forn, les eleccions andorranes i ben aviat eleccions municipal.
Com a càrrec electe, sovint la gent em fa saber que no entenen perquè em dedico a aquesta tasca tan indiscreta i desagraïda i, també sovint, s'hi detecta un rerefons del tipus “aquesta només vol la cadira” o el ja mític “polítics: corruptes”. Doncs no, no és evidentment per cap d'aquests motius. Mireu, jo de política no hi entenc massa, m'agrada seguir-la, estar al corrent del què passa a casa meva així com també del què passa més lluny i, sobretot denunciar les injustícies; però no en tinc ni idea de com actuen tots aquells i aquelles estrategues polítics que sovint pretenen marcar el ritme de la societat a la que representen. El que sí que sé és gestionar, coordinar, tenir visió de futur. Vull deixar el món una mica millor del què el vaig trobar (la meva vessant escolta durant la infància també hi incideix), m'estimo la meva terra i vull millorar-la, i he vist que això des de l'Ajuntament és possible. Cal tenir criteri, coherència i sobretot sentit comú, tocar de peus a terra i conèixer la realitat que t'envolta. 
No es poden fer polítiques tancades al despatx, la realitat és al carrer, a la ciutadania, al dia a dia. És per mi, la millor forma de participació ciutadana, ser representant de la gent que t'estimes, treballar amb i per a ells, és un orgull, una recompensa i una gran satisfacció. 
També hi ha moments durs, molt durs, però afortunadament sóc persona que procuro quedar-me sempre amb la part positiva de les coses i procurar aprendre de les no tan bones. Jo m'estimo la Seu, m'estimo el Pirineu i m'estimo Catalunya, és per això que hi sóc, i us animo a ser-hi també vosaltres!