dimarts, 2 d’octubre del 2012

2 d'octubre, dia mundial de l'educació social

Avui ha estat un dia en que en repetits moments m'ha vingut a la ment el dia que és avui.
Un dia mundial, o internacional, per la majoria de gent no deixa de ser una jornada més, força inútil i on no acaben d'entendre quin és el motiu pel que se celebren aquests dies. Possiblement tinguin raó, no ho discutiré, però jo sóc de les que pensen que cal visualitzar qualsevol aspècte i quëstió d'aquesta societat que sovint tenim oblidats o amagats, en especial tot allò amb més vulnerabilitat.
Com us deia, al llarg del dia he anat pensant coses com que, l'any vinent podré commemorar aquest dia amb el títol de Graduada en Educació Social a les mans (si tot va segons el previst, clar!), i es que en tinc moltes, moltes, moltes ganes. 
Fa anys que hi vaig darrera, estudiar a distància no és gens fàcil. Després d'un llarg períple que em va fer començar la Diplomatura a la UNED i fent, posteriorment el salt cap al Grau a la UOC, puc dir que ara sí, ara ja veig la llum al final del túnel, em manquen només les tres assignatures d'aquest semestre i quatre més el vinent. 
Un amic, molt bon amic, em repeteix sovint que tinc un elevat grau de justícia social, i que això em pot comportar problemes. Sé que té raó, que aquest aspecte me'n pot portar, i sé que me n'ha dut ja, però no puc fer-hi més, no suporto les desigualtats de cap mena, i aquest és per mi el principi fonamental de l'Educació Social, sigui en l'àmbit que sigui. Cada dia que passa estic més convençuda de que he encertat de ple la meva formació, que al què em vull dedicar és a això, a posar petits granets de sorra en la vida de les persones per fer més accessibles els desmesurats esglaons de la vida quotidiana. 
Avui celebrem també els 20 anys de l'Educació Social com a estudi universitari reconegut a l'estat espanyol i, com la majoria de professions de l'àmbit social està molt desprestigiada, de fet, desprestigiada i és totalment desconeguda. Encara ara, constantment, cal explicar acuradament què vol dir ser educador/a social. I es que la pregunteta de "educació social? I això qué és?" no acaba mai de passar de moda. 
Doncs res, només volia fer una petita reflexió del què són per mi els meus estudis, la meva professió i sobretot, la meva vocació.