dissabte, 30 de març del 2013

Hitchcock

Vaig anar cap al cine desconeixent totalment res del què va ser la història del director. No sé si la història que narra és realment fidel a la realitat, però a mi em va agradar molt. Reconec que em solen agradar les pel·lícules basades en biografies i m'agrada saber dels personatges de la història, potser per això va ser fàcil fascinar-me. 
Si la història del rodatge de Psicosis va ser així, és per plantejar-nos quin sentit crític i objectiu tenen alguns professionals que decideixen i que poden influenciar i canviar el desenvolupament de les persones. El film explica com cap productora creia en el projecte de Psicosis fins al punt que és el mateix Hitchcock el que decideix hipotecar la seva casa per fer front a les despeses. Conegut és per tothom l'èxit que va assolir el que ha arribat a ser una de les principals pel·lícules de capçalera del gènere de terror. També posa de relleu el paper de l'esposa de Hitchcock, la mítica frase de "darrera d'un gran home hi ha sempre una gran dona" es posa de manifest en aquesta pel·lícula. Frase, vull deixar clar, que no hi estic pas d'acord, possiblement en molts casos sigui així, però en molts altres de ben segur que no. No m'agraden massa les generalitzacions, i menys les que tenen una component de gènere.
A nivell d'interpretació no cal dir que tant Anthony Hopkins com Helen Mirren fan un paper de primera. 
Una de les pel·lícules que no us haurieu de perdre aquest any.